Si no en teníem prou amb la discriminació en la distribució dels espais, ara l’Ajuntament de Viladecans ens fa retornar 10.000€ de la subvenció de l’any 2020 incloent-ne més de 1000€ d’interessos.
Els motius, despeses indispensables per a la normal evolució de l’activitat com Internet són considerades com a no subvencionables.
Si amb això no n’hi hagués prou, el càlcul de la quantitat a retornar es fa contra el pressupost i no contra la despesa real. Això suposa una desviació molt important considerant que va ser temporada COVID i dobla la quantitat a retornar.
A més, el procés d’auditoria totalment irregular amb contacte exclusivament via telèfon i correu, sol·licitud de documents d’exercicis diferents a l’auditat i diverses errades als informes emesos.
De res va servir la reunió amb intervenció i Ajuntament per argumentar aquestes irregularitats.
En resum, un autèntic despropòsit per part de la intervenció i corroborat per l’Ajuntament en la seva resolució final.
Aquest és el tracte que rep per part de l’Ajuntament l’entitat esportiva més antiga de la nostra ciutat i que, no oblidem, suporta el lloguer d’un pavellló que ajuda a alleujar el problema d’espais a Viladecans.
Podeu dir-hi la vostra a l’assemblea del proper dimecres, on us donarem tots els detalls. Ens plantejem procedir judicialment contra la persona interventora i prosseguir via contenciós.
Comunicació procés auditoria: 08/02/2023
Fa referència a l’Annex 2, document adjunt a la comunicació que és totalment genèric.
El dia 01/03/2023 rebem trucada de l’auditor, on ens sol·licita que li facilitem una adreça de correu electrònic per enviar-nos el detall de la documentació a auditar. Se li facilita el mateix dia.
El dia 06/03/2023 rebem resposta al nostre correu electrònic indicant que necessita la següent informació:
· Convenio firmado con el Ajuntament de Viladecans
· Copia Memoria Económica
· Certificado Situación Censal de la AEAT
· Listado en Excel de las facturas presentadas para la subvención
· Facturas y Justificantes de pago
· Cuenta de Resultados y Balance de situación del ejercicio 2022 del C.B. Viladecans
· Certificado retribución de los Órganos de Dirección, tal y como se establece en el Art.15.2 de la Ley 19/2014 de 29 de Desembre de transparencia i accès a l’informació pública i bon govern.
Demana compte de resultats i balanç de situació de l’any 2022. L’auditoria és per l’exercici 2020.
El mateix dia li responem demanant termini per enviar-li la documentació, ja que en el seu correu no ens ho indica. Ens respon l’endemà dient-nos si ho podríem tenir en 7-10 dies.
El dia 08/03/2023 li fem saber a l’auditor que l’exercici a auditar és el del 2020 i que el balanç hauria de ser d’aquell any, cosa que ens confirma via correu electrònic l’endemà.
El dia 17/03/2023 li preguntem a l’auditor la data per revisar la documentació. Ens respon el dia 20/03/2023 dient que enviem la documentació per a la seva revisió.
En data 19/06/2023 rebem notificació per part de la interventora de l’expedient de control financer, fent referència a que l’exercici examinat era el 2021-2022 i amb l’informe de control financer annex a on es relacionen un total de 10802,71€ de despeses no subvencionables incloent despeses de gestoria, de telefonia, de material esportiu, de material sanitari i de formació i donant-nos 3 dies per respondre.
El dia 21/06/2023 es presenta escrit d’al·legacions on s’exposen els motius pels quals es consideren despeses subvencionables, ja que la seva gran majoria són indispensables per poder portar a terme l’activitat subvencionada (Sense internet no podem emetre les llicències imprescindibles per a poder participar en les competicions organitzades per la Federació Catalana de Basquetbol, sense el material sanitari no haguéssim pogut reprendre l’activitat en temps de pandèmia, sense la formació a entrenadors/es no podem desenvolupar la nostra activitat com cal). L’única despesa que considerem no subvencionable són els 2500€ de la donació que el club va fer a l’Hospital de Viladecans per a la lluita contra la COVID.
A banda, el càlcul de l’import a retornar es fa en base al pressupost presentat un any abans i no sobre la despesa executada que és el que hauria de ser. El pressupost es va elaborar sense comptar que patiríem un pandèmia i conseqüent confinament, cosa que va fer que les despeses es reduïssin, així com ho van fer els ingressos, ja que vam retornar part de les quotes a les famílies.
Si es fa el càlcul sobre la despesa real, la quantitat a retornar, encara sense considerar cap de les despeses relacionades a l’informe seria de 5712.9€.
El dia 16/01/2024 el president del nostre club manté una reunió amb Intervenció i amb l’Ajuntament per tal de poder debatre i explicar en persona la natura de les despeses i els motius que fa que aquestes siguin subvencionables, així com explicar l’error en el càlcul de la part de subvenció a retornar.
Rebem la resolució final en data 12/06/2024 reafirmant la posició reflectida en l’informe inicial de control financer i no acceptant cap de les al·legacions del club. A més se’ns demanen interessos des de l’any 2020 per un import de 1167,16€. La reunió mantinguda al gener es demostra doncs totalment inútil.
Us donarem tots els detalls de com s’ens ha menystingut i de com continuarem a l’assemblea del proper dimecres 19 de juny de 2024.
No hi falteu!
#unsvalorsunsentiment #desde1930 #entitathistòrica #gairebe100anyspromociontantviladecansarreu #maltractamentinstitucional #abús #arbitrarietat #distribuciódespais #lloguerpavello #aba